welcome to paradise

För en timme sen gick jag ner mot stranden med fyra hinkar och en fotboll. Bad till gudarna att ingen skulle komma till stundande Beach Soccer, av den enkla anledningen att jag är så dålig på fotboll. Kände mig lite småcranky att jag åkt på denna hopplösa aktivitet, ingen i vårt team gillar sportaktiviteterna särskilt mycket.
Men då slog det mig, under den klarblå himlen, varm av den strålande solen och fläktad av den svalkande vinden, att det kunde vara betydligt värre.
Jag kunde sitta i kassan på Ica, torka bajs på gruppboenden, jobba i en jävla telfonväxel eller stå i receptionen på ett gym. Been there, done that. En halvtimmes fotboll på en fantastiskt sandstrand är ju tamejfan paradis.

Väl framme doppade jag tårna i sanden och njöt. Vi blev sex stycken som fajtades om bollen tillslut.


Bild från www.ving.se/sunwing

Kommentarer
Postat av: Tina G

Låter som för mig, en vanlig dag på jobbet! "Men fröken, så där gör man ju´nte!"... ^^ hoppas du har de grymt där borta!

bamse kram o puss

2009-04-24 @ 18:17:04
Postat av: Ems

grym inställning Brink! positivt tänkande. Me proud! =) Love ya!

2009-04-25 @ 20:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0